14.7.2024

not knowing

Ausstellungseröffnung / Exhibition opening: "not knowing"
mit Arbeiten von / with works by: Daniel Fonatti, Thomas Hitchcock, Lone Haugaard Madsen, Alexandra Phillips & Sára Röth

DE

Liebe FreundInnen! Wir freuen uns zur Eröffnung unserer nächsten Ausstellung not knowing mit Arbeiten von Daniel Fonatti, Thomas Hitchcock, Lone Haugaard Madsen, Alexandra Phillips und Sára Röth einladen zu dürfen!

Was also, wenn wir 'Ich weiß es nicht' nicht als eine Erklärung von Unwissenheit verstehen, sondern als Appell zur Intimität? Diese Art von Nichtwissen hat eine Konsistenz, die einem durch die Finger gleitet und gleichzeitig an ihnen klebt. Nichtwissen ist wie honigsüß zu sein.*

Die Gruppenausstellung not knowing lädt ein, dem 'Ich weiß es nicht' zu vertrauen und es als zentrales Element künstlerischer Produktion anzunehmen.

EN

Dear friends! We are thrilled to invite you to the opening of our next exhibition not knowing with works by Daniel Fonatti, Thomas Hitchcock, Lone Haugaard Madsen, Alexandra Phillips and Sára Röth!

What then if we hear 'I don't know' not as a declaration of ignorance but rather as an appeal for intimacy? This kind of not knowing has a consistency that slips through the fingers, and clings to them at the same time. Not knowing is like being honeyed.*

The group exhibition not knowing invites to trust the 'I don't know' and imagine it as a central element of artistic production.

Daniel Fonatti, Thomas Hitchcock, Lone Haugaard Madsen,
Alexandra Phillips & Sára Röth
kuratiert von / curated by
Monika Georgieva

Eröffnung / Opening: 14. Juli 2024, 14h – 18h
Ausstellung / Exhibition:
15. Juli — 06. Oktober 2024
Location:
Kunstverein Eisenstadt, Joseph-Haydn-Gasse 1
Öffnungszeiten / Opening hours:
Samstag / Saturday 11h – 17h, Sonntag / Sunday 13h – 17h

GRATIS / FREE SHUTTLEBUS ERÖFFNUNG / OPENING
Vienna→Eisenstadt→Vienna
Abfahrt / Departure: 14h Karlsplatz 2, Wien
Rückfahrt / Return: 18h Eisenstadt
RSVP office@kunstvereineisenstadt.at

-

* DE Originaltext in Englisch aus dem Essay Not knowing. Intimacy. A door ajar von Eloise Sweetman, Teil ihres Buches Curatorial Feelings, herausgegeben von Shimmer Press im 2021 / EN Original text in English from the essay Not knowing. Intimacy. A door ajar by Eloise Sweetman, part of her book Curatorial Feelings, published by Shimmer Press in 2021.

Bild / Image: Thomas Hitchcock, The Frozen Throne, 2023, Inkjet print laminated on dibond in bent metal frame, varnish 51,5 x 38,5 x 2 cm

14.7.2024
Finissage